onsdag 24. april 2013

Backpacking i Chile, Argentina og Peru - uforutsette hendelser kan også dukke opp..

Etter å ha backpacket og levd livet i Australia, ble jeg bitt av basillen. Jeg kunne bare ikke starte med utdanning enda. Er du sikker på dette nå da, Aina? Ja. Temmelig sikker. Dermed begynte jeg og Trine Emilie å planlegge en ny tur. Sånn oss imellom startet vi vel allerede planleggingen før vi hadde forlatt Australia. Dette resulterte i tur til Sør-Amerika. Vi skulle besøke Cristián, som vi bodde sammen med i Sydney, og dermed hadde vi et godt utgangspunkt. Det ble en helt annen tur enn den første, både med tanke på opplevelser, kultur og språkbarriere. Verken jeg eller Trine Emilie snakket et eneste ord spansk på denne tiden, og det i seg selv kunne jo bli interessant. Til tross for at vi havnet i et jordskjelv (av ganske kraftig sort, hele 8,9 på Richters skala) og ble angrepet av sykdom som resulterte i at vi måtte avbryte turen vår nesten 2 mnd før tiden, var det et eventyr som jeg er glad jeg ikke gikk glipp av. Gjestfriheten og gleden vi møtte underveis er ubeskrivelig. Sør-Amerika er så vakkert og dette er noe kontinentet hadde å by på for denne gang; 

Aussie-reunion i Santiago, Chile hos Cristián
Bestevenner på eventyr!
Ranchlivet
Cowboyfeeling
Markedslivet
Rafting i Pucon
Å bestige vulkanen Villarica...
..i superawesome outfit!
God mat med gode venner
Puerto Varas...
..som gav oss vår første Couchsurfing-opplevelse
En forblåst liten gaupo
Castro
Svipptur til Argentina
Fantastiske Bariloche...
...som kunne by på verdenskjent sjokolade
Mountainbiking
...
Vår andre Couchsurfing-opplevelse hos Santiago og Pablo
Rachel, meg og Trine Emilie
En mindre behagelig jordskjelv-opplevelse i Chile
Streetart i Lima, Peru
Miraflores
Marked i Cuzco
Cuzco
Å leke litt med høydesyke og sånn
Pakke, pakke, pakke
Å farge garn i Chinchero
Hei, vi skal bestige Andes sammen! 
The Lares Trek
Vi klarte det :)
Tyfoidsyk og sykehusopphold
Å avbryte en reise og finne trøst i en Cinnabon

Mer detaljerte innlegg om forskjellige steder og hendelser kommer etterhvert :) Har du vært i Sør-Amerika? Eventuelt hvor?

- gaupo

1 kommentar: