søndag 21. april 2013

Hvorfor skal man reise?

Jeg har opplevd flere fantastiske steder og gjort meg erfaringer jeg aldri ville fått her hjemme i Norge. Det er mye og mangt man kan si om reising, men en ting er i alle fall sikkert, og det er at det er sunt. Det er sunt å komme seg ut av sine egen komfortsone, pushe sine egne grenser og se hvordan verden egentlig henger sammen. En får et litt annet perspektiv på ting, en ser verden med nye øyne. Kom deg ut! 

Where to go? Foto: pinterest

Det er forskjellige måter å reise på. Jeg selv har funnet min venn i ryggsekken, og jeg mener at en backpackertur er det optimale for meg! Reisene mine frem til nå har bestått av tre lengre bacpackereventyr, hvor jeg også har klart å lure inn litt studier. Lurt, ikke sant? Først Australia, New Zealand og Hong Kong, deretter Chile, Argentina og Peru og til sist Nicaragua, Costa Rica, Argentina, Bolivia, Uruguay og Brasil. Det kribler i magen bare ved tanken av disse fantastiske stedene og alt de har å by på. 

Foto: fra filmen "Into the Wild" 

En weekendtur eller en klassisk chartertur er selvfølgelig heller ikke å forakte. Det kan jo også være snakk om en telttur ved nærmeste fjellvann eller en bytur til nabobyen. All reising er berikende, spør du meg. Det kommer helt an på hva du selv gjør det til, og dermed er du den eneste som kan stå i veien for et godt eventyr. Det er lov å la seg friste. 

- gaupo

1 kommentar:

  1. Seriøst så pro du e me ein gång da, koss får du til bildan med skrift under.
    Hilsen nubi24 ;)

    SvarSlett